Activiteiten

15 oktober 2019 - Sliema, Malta

Ik vroeg me al meerdere keren af in het begin hoe het kinderdagverblijf aan al die leuke foto's op Facebook kwam. Aangezien ik had verwacht dat er echt veel meer activiteiten zouden worden aangeboden dan in Nederland. Maar dat kwam vooral door de vele foto's op Facebook.

De ruimtes waren sowieso al heel anders maar ik kwam erachter wanneer er bezoek kwam leken de ruimtes precies zoals op de foto.

Nou dat gebeurt dus ook met activiteiten.  Ze hebben hier een schriften waar ze alles opschrijven kwa eten en drinken maar ook een portfolio die er echt heel leuk uitziet met allemaal foto's erin van activiteiten en een verhaaltje erbij.

Vorige week kwam ik binnen op de groep en zag dat mijn collega een iPad in haar hand had. Ze had klei en scharen. Ik dacht "oh leuk, een activiteit!", nou er was dus niks aan want ze vertellen het kind "knip is een keer" dan maken ze snel een foto en vragen ze een volgende. Dit vond ik echt erg om te zien.

Maar daarna is het ook nog een paar keer voorgekomen. Laatst mochten ze om de beurt 1 seconden naar binnen een doos aanraken en dan maakte ze een foto en mochten ze weer naar buiten.

Er wordt totaal niks uitgelegd, de kinderen weten niet eens wat ze met het materiaal kunnen doen.

Vandaag was er weer "een activiteit", je ziet dat ze hier ook geen activiteit kunnen uitvoeren want je legt spullen neer en alles word meteen kapot gemaakt en over hoop gehaald.

Wanneer ze klaar was met de foto's liet ze ze even aan de manager zien en die verteld dan of ze goed zijn of niet en daarna gaat het materiaal weer de kast in. Ja dit vind ik echt vreselijk om te zien. Maar ik slik maar een keer door me keel en ga weer verder.

Tot de volgende

1. Mamma:
    17 oktober 2019
    Wau meisje, wat een verhaal, echt heel erg, zowel voor jou als voor de kleintjes, maar heel knap dat je dat hier zo goed verteld, ik vind je heel sterk dat weet je, en misschien, werken onze hoofden wat meer uren over, in bepaalde situaties, blijf bij jezelf, de wereld kan je niet OP je nemen ook nog eens erbij, als je in de malle molen niet int midden blijft staan en gewoon kijkt, dan word je niet duizelig, ik begrijp jou volledig, hoe dit moet voelen en overkomen op je, blijf maar in 't midden meisje, en denk aan het eind resultaat, je hebt 't dan maar weer mooi gedaan, én voor jezelf, Malta kun je dan achter je laten en snel vergeten, elke grote of kleine ondernemer kijkt naar 't eindresultaat, anders krijg je er teveel vertakkingen bij. Je gevoel zet je niet zomaar uit, dus heel goed van je om je hele verhaal hier te delen met meerdere, ik ben heel erg trots op je, dat je dit dan ook zo uit, ik sta achter je en naast je, je ziet gelukkig goed de dingen, daar waar deze zgn snelle digitale internet mee bezig is, onpersoonlijk en voort plaatje, maar jij blijft langer rechtstaan, want jij bent. Ben maar dankbaar dat je deze wijsheid bezit, en kan bekijken, en laat het weer los, zo ga je voor jezelf lekker mee met 't leven, (miss is 't een tePst 😉, en ben jij de enige die 't kan aangeven.) blijf dat zeker doen, op deze manier, want in je hart is 't vechten tegen de interNEP kaai, poepie! & hou 't daar maar laat 't je niet vervuilen, daar ben je te mooi voor, mamma weet dat. Straks ben je weer hier, ik ook trouwens, 😉liefs en kracht en veel energie teveel toegewenst, zodat je ook lekker van de zon enzee kunt genieten, maak mooie herinneringen, hvj niet vergeten hey.
  2. Nettie maas:
    18 oktober 2019
    Inderdaad heel raar hoe ze met activiteiten omgaan. maar laat dit los tenslotte kun je hun uitvoeringen niet veranderen. blijf genieten van je stage ondanks wat andere verwachtingen. al heel knap dat je dit doet zo veel meerwaarde.
    groetjes nettie