Intake

15 oktober 2019 - Sliema, Malta

Zoals ik in me vorige blog vertelde hebben de kinderen hier eigenlijk niet echt speelgoed om mee te spelen behalve als er visite komt, zoals een intake of iemand die op bezoek komt.

Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat het kinderdagverblijf opeens alles ging opruimen en van alles tevoorschijn haalde. Het zijn dan vaak verschillende dienbladen met daarop een activiteit wat met de visie van Maria Montessori te maken heeft. Vaak moeten wij dan ook een activiteit doen met de kinderen of de kinderen krijgen speelgoed in hun hand geduwd.

Als de ouders voor de intake er zijn krijgen ze een rondleiding en wordt er verteld wat er allemaal met de kinderen wordt gedaan op een dag (wat vaak niet waar is).

Ook wordt er bijvoorbeeld bij de babygroep opgeruimd en mogen de baby's niks aanraken, dus moeten wij de  baby's vermaken in hun stoel. Totdat het bezoek is geweest en dan mogen ze daarna weer spelen.

Als er speelgoed ligt, zien ze dat hier als een rotzooi terwijl in Nederland het juist goed is als je ziet dat kinderen spelen. Dat is ook heel normaal. Want het kan nooit helemaal opgeruimd zijn in een kamer met 15 kinderen. In ieder geval dat is mijn mening. Hier vinden ze rommel erg (ofja speelgoed op de grond). Wat ook wel grappig is, is als er visite komt er overal bloemen en planten worden neergezet. Nou die overleven het niet lang😅, vandaar dat de kinderen niet mogen spelen als er bezoek is. Ik vraag me soms echt af of ouders dat niet opvalt dat er bloemen blijven staan bij baby's...

Wanneer het kind is aangemeldt, krijgen de ouders uitleg over het wegbreng/ophaal moment.

Het wegbreng/afhaal moment gebeurd voor de deur en de ouders mogen niet naar binnen. Ze zetten hun kind af en halen ze ook weer op bij de voordeur want verder komen ze niet.

Bij het kinderdagverblijf hangt in elke kamer een camera, dus daar moest ik ook even aan wennen soms zelfs 2 camera's in 1 kamer.

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik de deurbel hoorde gaan en dat ze keken op de camera. En ook al staat er een ouder voor de deur, die laten ze gerust een kwartier of half uur wachten voor de deur. Dat zou in Nederland nooit gebeuren.

Tot de volgende