1 maand op Malta

2 oktober 2019 - Sliema, Malta

Mijn vorige blog was ik vergeten te posten helaas, maar hij staat er eindelijk op.

Ik zit alweer een maand op Malta en de tijd gaat op dit moment snel.

Ondertussen heb ik er alweer een paar weken stage op zitten. Eerst mocht ik niet zoveel doen op me stage plek maar nu vragen ze mij wel dingen te doen. Aan de ene kant fijn omdat ik iets mag doen in plaats van zitten op de grond en politie agent spelen voor de kinderen. Maar aan de andere kant denk ik soms "Kan je dat zelf niet even in de prullenbak gooien waar je 2 meter vanaf staat?". Soms dus onnodige taken maar ja beter iets dan niets.

Misschien is het je al opgevallen in mijn vorige blog dat er dus geen 3 tot 4 jaar groep is maar dat komt dus omdat ze hier op malta maar tot 3 jaar op het kinderdagverblijf zitten en ze met 3 jaar al naar school gaan.  Hier op het kinderdagverblijf hebben ze een graduation day. Dat is altijd de laatste dag van september. Dit betekend dat ze een afscheids feestje vieren voor de kinderen die naar school toe gaan. Dan worden er hoedjes gemaakt voor de kinderen en eten ze wat lekkers. Na deze dag verschuiven er natuurlijk ook kinderen van de andere groep naar de 2 tot 3 jaar groep. Na deze dag zijn de kinderen ook defenitief weg.

Best grappig want bij ons in Nederland gaan ze om de beurt weg en hier allemaal tegelijk.

Na die dag gaan ze naar de basisschool. Hier noemen ze dat kinder 1. Anders dan in Nederland dus.

Laats was ik aan het werk op het kinderdagverblijf en zag nieuwe regels hangen op het raam, ik heb er even een foto van gemaakt want ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken maar wil het wel delen.

Die zien jullie tussen de foto's staan.

Tot de volgende

1. Nettie maas:
    2 oktober 2019
    Hoi Bibi
    Volgens mij is het een heel andere stage werkplek dan bij ons. Voor jou natuurlijk wel heel erg wennen. Geniet je wel?
    En inderdaad de foto( nieuwe regel op kdv) is raar. heeft het met extra veiligheid op kdv te maken?
    Groetjes en hopelijk wordt het steeds leuker.
    Nettie.
  2. Mamma:
    17 oktober 2019
    Je bent gewoon een Nederlander gelukkig, een ras echte nogwel, stom eilandje Malta, slavenarbeid is voorbij, hvj niet vergeten hey. Kus